Kako vaše osobine i karakter utječu na odluke o kupnji proizvoda | NLP u prodaji

 Kako vaše osobine i karakter utječu na odluke o kupnji proizvoda | NLP u prodaji

Pomognite nam u dijeljenju znanja:

Članak Vam je pomogao?

Autor: Profitiraj.hr

Izvor: www.profitiraj.hr

Različiti smo – razlikujemo se karakterom, odgojem, obrazovanjem, vjerom, socijalnim staležom, godinama. Utjecaji grupa oko nas (društvenih, obiteljskih) sve to čini složeni splet ličnosti – a ličnost nas kao potrošače svrstava u ciljani segment pojedinih roba ili usluga.

 

Osnovne postavke ponašanja potrošača u teorijskom okviru mogu se predstaviti ovako – iako je potrošač suveren, literatura na ovu temu pojašnjava kako se motivi potrošača mogu znanstveno identificirati te da se na njihovo ponašanje može utjecati. Ovaj zaključak ukazuje u kojem smijeru možemo promatrati marketinško-socijalno-psihološki miks ponašanja potrošača.

Odmakom od najšire definicije, dolazi se do raznolikosti preferencija (koje proizlaze iz različitih tipova ličnosti).

*** Inovativni potrošači ***

Inovativni potrošači skloni su isprobavati nove proizvode, supstitute. Obično lako prihvaćaju tehnologiju i tehnološka unaprjeđenja. S pozicije proizvođača, ovakav kupac dobar je: jer ih se lako koristi kao svojevrsne test-grupe koje mogu pokazati kako će tržište reagirati na određeni proizvod ili uslugu. Manje je dobar: nije realno očekivati lojalnost prema brendu. Na njima ne možete graditi sigurnu potrošačku bazu.

Nasuprot njima, tradicionalni potrošači (obično starije dobne skupine) naviknuti su na određene proizvode. čak i kada se na tržištu pojavi proizvod boljih performansi, relativno teško se odlučuju za promjenu i napuštanje starog.

*** Vizualni i verbalni tipovi ***

S oglašivačko-prodajnog stajališta zanimljiva je i podjela potrošača prema vizualnim i verbalnim tipovima. Jedna skupina više se oslanja na vizualni doživljaj proizvoda, dok je drugim potrošačima važan sadržaj uz proizvod, koji im pomaže pri odabiru.

Proizvod koji se predstavlja ovim grupama ne mora biti nužno različit – samo treba zadovoljiti oba načina percepcije: vizualno dojmljive ili upadljive reklame i prodajna mjesta za prvi tip potrošača te verbalne, bogate sadržajem i informacijama koje traži druga grupa.