Kako plasirati i prodati proizvod i postati bolji prodavač | Kako prodati i zaraditi više

Kako plasirati i prodati proizvod i postati bolji prodavač | Kako prodati i zaraditi više

Pomognite nam u dijeljenju znanja:

Članak Vam je pomogao?

Autor: Karen Cheong

Nije sve u proizvodi ili usluzi koju nudite. Onog trena kada sam shvatio da kupujem više proizvoda nego što ih prodajem, prihvatio sam činjenicu da imam problem s načinom na koji vodim svoj posao. Stoga sam se zavjetovao da ću umjesto kupovine sljedećeg proizvoda kojeg vidim u nekom oglasu, prvenstveno probati shvatiti ZAŠTO ga želim ili još bolje – trebam.

 

"Nekad sam mislio da se dobar proizvod prodaje sam od sebe. E pa nije istina, vrijeme samostalne promocije više nije živo. Vidio sam veliku razliku između toga kako različiti prodavači prodaju isti proizvod na različite načine i ono bitnije s različitim uspjehom."

Evo što sam naučio u procesu:

Sve se vrti oko marketinga! Biste li kupili ljepilo koje baš ne služi svrsi, ne lijepi kako treba? Što ako upotrijebite isti proizvod, zalijepite ga na mali komadić papira i nazovete ga samoljepljivi blokić? Što mislite o antibakterijskom sredstvu koje nije dovoljno jako da ubije bakterije na površini namještaja? Što ako proizvođač taj isti proizvod preimenuje u antiseptičko sredstvo za ispiranje usne šupljine koje primarno koristi kako biste se riješili lošeg zadaha i nazove ga Listerin?

Ciljajte svoju publiku! Pridobit ćete nove kupce ako ste se potrudili da što veći broj potencijalnih vidi vaš proizvod ili uslugu. Ali ako imate limitiran budžet, pomaže da svoj proizvod prikažete onima koji već imaju potrebu za istim. Primjetite da većina oglasa ima vrlo pozitivnu poruku koja primarno cilja na snove, nadu i opće veselje. Vi prodajte potražnju, a ne ponudu. Svakako se morate potruditi da Vaš proizvod bude potreba, a ne puka želja ili još jedna ponuda na tržištu.

Ponudite im poziv na akciju. Ne možete očekivati milijunsku prodaju na način da svoje potencijalne kupce molite da kupe Vaš proizvod ili uslugu. Nemojte dopustiti da Vaš oglas bude samo pročitan – natjerajte ih da KLIKNU na njega. Poklonite im nešto besplatno ili im ponudite određeni bonus kod kupovine.

Naučite se i na odbijanje. „Mrzim ovaj dio, rađe ne budem niti probao.“ Ako i Vi ovako reagirate, neuspjeh Vam je zagarantiran od samog početka. Umjesto straha da uopće i krenete, rađe utrošite vrijeme na razumijevanje zašto Vas je netko odbio i kako to spriječiti. Saznajte gdje ste „zapeli“ i gdje se konverzija ipak mogla odviti umjesto odbijanja.

Članci o Vašem proizvodu su prvenstveno alat da potencijalnog kupca zabave, a ne samo da daju određenu informaciju. DOOOSADNOOOOOO! Morate napisati točno ono što znate da Vaš kupac želi pročitati. Danas je vrlo lagano pronaći i doći do informacije, malo je teže izdvojiti se u moru tih informacija – no načini postoje.

Prvenstveno prodajte sebe! Primarno se radi o vama, prodavaču. Jedino Vi možete kupcu prikazati svoj proizvod i „natjerati“ ga da mu se svidi. Jedino Vi možete svojim kupcima stvoriti potrebu za tim proizvodom i na kraju, jedino Vi kupca možete i odbiti od istog. Vaša reputacija je ovdje u fokusu. Uvijek sam mislio da je zadaća modela samo da izgleda lijepo. To je toliko daleko od istine. Zadaća modela je da proizvod koji nosi prikaže kao lijep, moderan i potreban.

Stvorite dugotrajnu vezu. Prodali ste proizvod, u redu, ali nemojte zaboraviti da će ga Vaš kupac koristiti, potencijalno dugo vremena. Stvorite određenu pozitivnu sliku o sebi i o ljudima s kojima radite, o svojem poduzeću. Ponudite nagradu za ponovno korištenje i svakako, ako je to moguće ponudite Vašu podršku.

Vaš kupac ima prijatelje i rodbinu, mislite da oni nisu Vaši potencijalni kupci?


Napomena

Budite „dosadni“.  Zatražite email ili neki drugi kontakt od Vašeg kupca. Redovito, ali pametno šaljite newsletter o Vašim proizvodima i uslugama. Povremeno, kupac će se vraćati. Nikako nemojte spamati, tako ćete sigurno odbiti kupca.