Kako prenijeti lošu vijest | Kako biti glasnik loših vijesti

Kako prenijeti lošu vijest | Kako biti glasnik loših vijesti

Pomognite nam u dijeljenju znanja:

Članak Vam je pomogao?

Autor: Profitiraj.hr

Izvor: www.profitiraj.hr

Većina ljudi vjeruje da je najbolje skloniti se pred olujom, tj. bijesom šefa kada nešto pođe po zlu. No je li baš tako ili je bolje biti nositelj loših vijesti? Mi mislimo da jest. No nemojte ispasti cinker. Ako je riječ o problemu koji pogađa grupu ljudi s kojima radite, postavite odgovornost na kolektivnu razinu, ne izdvajajući nikoga posebno. Svakako se potrudite da situaciju depersonalizirate koliko god je to moguće. Svaki pošteni kaubojac ima scenu u salunu gdje klavirist nevješto prebire po tipkama, a iznad njega je natpis „Don’t shoot the piano player”. Stara izreka također kaže da ne treba ubiti glasnika koji donosi loše vijesti. Evo nekoliko razloga zbog čega nije loše biti takav glasnik, i kako iz toga izvući korist.

 

Četiri razloga da ne ignorirate probleme

Nijedna tvrtka nije imuna na loše vijesti i gubitke. Probijaju se rokovi, budžeti, strojevi se kvare, ljudi su na bolovanju… Desetine nezgodnih stvari događa se svakodnevno, i kad se nagomila dovoljan broj, poslovanje počinje osjećati probleme. Samo je jedna stvar gora od loših vijesti koje šef dozna zadnji, a to je propuštanje prilike za upozorenje na vrijeme.

Postoje barem četiri važne stvari koje mogu biti problematične u slučaju da ne pritisnete alarm na vrijeme. Prvo, ignoriranje loših pokazatelja neće ih ukloniti, tj. ako vi žmirite, ostali vas vide. Prije ili poslije izronit će na vidjelo svima, i to zasigurno u najgorem mogućem trenutku. Drugo, ako se reagira na vrijeme, većina se problema može srediti. Treće, problemi koje ostavljamo po strani rastu i bujaju sami od sebe s vremenom. I na kraju, ako ne obavijestite šefa na vrijeme, netko iznad njega optužit će ga da ne zna što se događa u njegovu odjelu, a onda se to opet vraća na vas.

Prema tome, zaboravite na ideju da biste se trebali držati herojski ili grižnju savjesti jer biste mogli ispasti cinker. Pretpostavka je da ste osobno uključeni u taj projekt ili radni zadatak pa ste izravno zainteresirani da bude napravljen na vrijeme i na najbolji mogući način.

Kako uopće primiti loše vijesti?

Za početak, mirno. Ako reagirate burno, kolege će vas doživljavati kao osobu nagla karaktera, i to će sigurno utjecati na kvalitetu informacija koje ćete dobiti – mogu biti iskrivljene, umanjene ili prešućene, što će se poslije vama obiti o glavu. Zatim, provjerite informacije na novinarski način: tko, što, kada, gdje i zašto? Kada ste sigurni da imate sve informacije, provjerite ih još jednom. Odmah poduzmite sve što je u vašoj moći kako biste započeli sanaciju štete. Tek tada vrijeme je za prijavu problema šefu. Čak i ako ste riješili problem, prijavite ga kako biste spriječili da šef čuje za njega od nekoga drugog. Ako niste, objasnite koje ste korake poduzeli i ponudite rješenje ostatka problema.

Pripremite se za neugodan razgovor

U slučaju da je problem izvan vaše moći rješavanja, pripremite se što bolje možete za neugodan razgovor. Činjenice koje ste doznali iznesite u potpunosti, bez prikrivanja ili maskiranja. Strpljivost će dobro doći u slučajevima kada je šef osoba koja loše prima takve vijesti, tj. kada se dere na prvog zaposlenika pri ruci, u ovom slučaju vas. Nakon što pregrmite prvi nalet oluje ponudite svoje viđenje problema i način rješavanja, uz neizbježne brojke koje moraju biti točne – iznos štete ili iznos koji se može spasiti.

Za kraj, pripremite se za takve slučajeve tako što ćete šefu donositi i dobre vijesti pa vas neće odmah asocirati s problemima. Takav pristup osigurat će vam poštovanje šefa s jedne strane i očuvanje dobrih odnosa s kolegama s druge, što omogućuje normalan rad u ugodnom okruženju. Sve što se od vas očekuje jest uobičajena doza hrabrosti i odgovornosti.