Kako prestati pušiti - ZAUVIJEK | Kako.hr

Kako prestati pušiti - ZAUVIJEK

Kako prestati pušiti - ZAUVIJEK

Pomognite nam u dijeljenju znanja:

Članak Vam je pomogao?

Autor: alternativac

Naredni tekst vas vodi od razmišljanja o prestanku pušenja do samog prestajanja - ZAUVIJEK! Dat će vam odlične savjete u borbi protiv iskušenja i što učiniti ako se ipak predate, no ne brinite, ako se to i desi, bit će to samo na kratko vrijeme. S obzirom da ćemo vam točno reći što da očekujete u procesu prestanka pušenja, uvidjet ćete da je ta grozna navika velikim dijelom u vašoj glavi, jer na kraju; "Mi smo ono što mislimo".

 

Vjerujte nam, ovaj put ćete zaista uspjeti!

Evo par odličnih prijedloga koji će vam pomoći da prestanete pušiti. Uzmite si vremena i razumljivo pročitajte svaki prijedlog. Krenite s onim koji vam najviše odgovara i koji opisuje upravo vas i čvrsto odlučite da DANAS PRESTAJETE PUŠITI!

Mnogi tvrdokorni pušači su prestali pušiti na način da su tu naviku zamijenili s novom i bez prestajanja "na haldno" i bez profesionalne pomoći koja može dobro "oderati" vaš novčanik.

PRIPREMITE SE NA PRESTANAK

Odlučite pozitivno da želite prestati. Izbjegnite negativne misli koje kažu kako će to biti jako teško.

Napišite SVE razloge zašto prestajete pušiti. Svaku večer prije spavanja ponovite jednom ili više puta taj razlog i držite ga se.

Navedite jake osobne razloge zašto to činite i radi koga to činite osim na prvom jestu; sebe. Npr. sjetite se svakog trenutka kada ste trčali na pauzu radi cigarete, kada ste ljude gnjavili za upaljač, kada ste prije ulaska u autobus još morali povući 3 dima na brzinu da vam cigareta ne propadne. Sve se čini da ste vi bili rob cigareti i da je ona iskorištavala vas a ne vi nju.

Počnite s laganom tjelovježbom. Počnite s laganim programom kod kuće, pijte više tekućine i dovoljno se odmarajte, ali ne više od 8-9 sati, tijelo vam mora biti aktivno.

Odaberite TOČAN dan kada ćete prestati! - možda vaš rođendan, godišnjica ili Dan borbe protiv pušenja.

Ako ste puno pušili na radnom mjestu, možda je bolje da prestanete dok ste na godišnjem odmoru kako bi se na posao vratili kao nepušač. Taj dan vam mora biti svet i nemojte učiniti ništa da se to promijeni. Ovo će vam isto tako biti dan koji ćete lako zapamtiti kao vaš dan prestanka pušenja.

Budite realni - nije lako, ali definitivno nije nemoguće i mnogi su upravo na ovaj način prestali. U SAD više od 3 miliona amerikanaca godišnje prestane pušiti.

Također znajte da simptomi prestanka traju najviše 1-2 tjedna i da će svaki dan biti sve lakši i lakši.

Najviše neuspjeha dolazi u prvom tjednu prestanka i ako izdržite već jedan tjedan, jako puno ste učinili za sebe. Nadolazeće vrijeme neće biti lagano za vas pa se oslonite na prijatelje, rodbinu ili vašeg partnera, to je velika pomoć. Također, ovaj članak isprintajte i uvijek ga imajte uz sebe, neka vam bude podsjetnik što i zašto radite.

Također morate znati da se neuspjeh u velikom broju slučajeva pojavljuje općenito u prva 3 mjeseca i to s raznim "okidačima" kao što su: stresna situacija na poslu ili neka stresna situacija općenito.
U ovim situacijama čovjek obično posegne za cigaretom pritom ne razmišljajući previše o sebi i o svom trudu koji je uložen u zadnjih par mjeseci. TO JE JAKO KRIVO.


Pripremite se na takvu situaciju, očekujte sličnu situaciju i na kraju izbjegnite postupak vađenja cigarete u toj situaciji.
Budite samosvjesni, jer ste to očekivali,ali ste se na tu situaciju jako dobro psihički pripremili. Iskoristite taj trenutak da se nasmijete u sebi, jer ste ovo pročitali upravo ovdje.

Mnogim pušačima je trebalo više pokušaja kako bi uspjeli, stoga ako ne uspijete iz prve NIKAKO NEMOJTE ODUSTATI; ipak, potrudite se da vi uspijete iz prvog pokušaja.

UKLJUČITE NEKOG DRUGOG

Napravite okladu s prijateljem. Svakog dana, novac koji ste inače trošili na cigarete stavite sa strane i odreknite ga se ako popustite.

Zamolite vašeg partnera ili prijatelja da prestanu pušiti isto kada i vi. To bi mogao biti odličan izazov.

Recite svima da prestajete pušiti ili da ste već prestali. Svi oni mogu biti odličan izvor podrške, a i ako ste svima rekli da ste prestali, neće vam baš biti svejedno da si pred njima ponovno zapalite.

 RAZNI NAČINI PRESTANKA 

Prebacite se na neke cigarete koje vam ne odgovaraju ili jednostavno imaju odvratan okus.

Prebacite se na cigarete s manje katrana i nikotina par tjedana prije točnog datuma prestanka. Ovako ste već započeli proces.
IPAK, NEMOJTE ZATO POPUŠITI VIŠE CIGARETA! Ideja je da tijelo naučimo da funkcionira BEZ NIKOTINA.

Smanjite broj popušenih cigareta u danu. Počnite s jednom pa sve više i više "režite".

Popušite samo pola cigarete.

Svakog dana, odgodite prvu cigaretu za 45 minuta.

Odlučite da ćete zapaliti cigaretu samo kada je neparan broj sati (13h, 15h...)

BUDŽET - unaprijed odlučite koliko cigareta ćete popušiti taj dan.
Za svaku zapaljenu cigaretu više, jednu kunu spremite i poklonite u dobrotvorne svrhe npr.

Promijenite prehrambene navike. Npr. pijte više mlijeka s obzirom da neki kažu da cigareta i mlijeko nikako ne idu zajedno. Obrok završite s nečim što neće zahtjevati cigaretu na kraju.

Umjesto cigarete, kao naviku si stavite čašu voćnog soka od naranče za kraj.

Zapamtite: smanjivanje količine popušenih cigareta vam može pomoći, ali nije pravi način da u potpunosti prestanete.

Držite cigarete na potpuno drugačijim mjestima nego inače.
Vrijeme je da u potpunosti "razbijete" svaku naviku o mjestu, vremenu i količini popušenih cigareta.

Ako imate priliku, prije nego što zapalite cigaretu, stanite se pred ogledalo i pogledajte osobu kojoj uništavate život; možda vam se stanje svijesti promijeni. Nemojte kupovati cijeli paket cigareta (šteka) već cigarete kupite tek onda kada ste već popušili zadnju.

Prestanite cigarete nosit na posao, nakon nekog vremena će vam bit neugodno "žicat" kolege za još jednu.

Svaki opušak skupljajte u staklenoj posudi, neka vas konstantno podsjeća da je ostatak nekad dugačke cigarete sada u vašim plućima. Isto tako, neka vas količina opušaka podsjeti koliko je to prljava navika.

I PRIJE SAMOG PRESTANKA

Neka vam praksa bude izlazak iz kuće BEZ kutije cigareta

Nemojte razmišljati na način da više NIKAD nećete pušiti. Više se fokusirajte na filozofiju DAN PO DAN.

Recite sami sebi da DANAS nećete pušiti, pa tako i nemojte.

Operite svu svoju odjeću u koju se uvukao miris cigareta.

NA DAN KADA STE PRESTALI

Bacite sve svoje cigarete, upaljače i pepeljare. U smeće da, ne u drugu sobu. BUDITE PONOSNI NA PRVI VELIKI KORAK ZDRAVOG ŽIVOTA I PRESTANKA ROBIJE.

Posjetite zubara i neka vam očisti zube od kamenca i mrlja koje su se skupile radi cigareta. Sjetite se kako su vam zubi nekada bili lijepi; sada ih takvima i održite.

Napravite listu svega što želite kupiti sebi ili drugima. Napravite računicu troška koji ste imali zbog cigareta sada preračunatog u nešto vrijedno.

Na dan prestanka budite potpuno zaokupljeni; krenite s treningom, možda hodanje kroz šumu, pročećite psa, pogledajte film u kinu. Izvedite dragu (ili dragog) na večeru!

Podsjetite sve da ste prestali upravo danas.

Kupite sebi nešto lijepo kako bi proslavili taj dan.

   NEPOSREDNO NAKON PRESTANKA   

Okružite se s čistom, zdravom i mirišljavom okolinom. Pepeljare više nisu u kući, sva odjeća vam je oprana. Kupite cvijeće i stavite ga u sobu, sada napokon možete pravilno osjetiti miris te predivne biljke.

Vrijeme počnite provoditi na mjestima gdje je pušenje zabranjeno. kao npr. knjižnica, trgovine, crkva ili muzej

Pijte puno vode i jedite puno voća, a izbjegavajte kavu i alkohol (koji vas sigurno podsjećaju na "ono")

Umjesto cigarete, u ruci vrtite olovku ili nekakvu lopticu. Čista je navika da vam umjesto navedenih predmeta to bude cigareta.

 IZBJEGNITE NAPAST 

Umjesto cigarete, neposredno nakon jela operite zube i prošećite gradom, šumom ili sl.

Ako ste do sada uvijek pušili u autu, zamijenite to s pjevanjem (kako god smiješno zvučalo) ili počnite na kratko koristiti javni prijevoz. Čak ćete i tu uštediti.

Prva 3 tjedna izbjegavajte situacije u kojima ste prije ritualno zapalili cigaretu: gledanje omiljenog TV programa, kava s prijateljima u nekom zadimljenom pubu ili ispijanje koktela kod kuće.

Ako se nalazite u situaciji gdje je pušenje dozvoljeno, a prostor je zadimljen, probajte se više družiti s nepušačima i predložite izlazak iz prostorije.

Svako malo se sjetite situacije gdje ste bili "natjerani" da kupite cigarete. Sada uživajte u situaciji kad to više ne morate. Jedino što sada morate je uživanje u slobodi i zdravom životu.

Što češće se stavite u situaciju gdje je pušenje nemoguće: trčanje, plivanje, tenis, košarka. Nekada ste nešto od navedenog i trenirali možda. Razmislite o povratku, pa makar i amaterski.

Aktivirajte svoje ruke, rješavajte križaljku, puzzle, štrikajte, radite u vrtu ili jednostavno, primite se kućnih popravaka. Sada možete počet skupljat novce za ta nova vrata umjesto da tu svotu potrošite na cigarete i k tome uništite svoje zdravlje.

Uživajte u svježem dahu i održavajte svoje zube sada kada ste prestali pušiti

Istežite se

Odmorite se

Osjećajte se i izgledajte dobro

Pronađite novu naviku koju ćete ukomponirat u trenutke kada vam je najteže. Npr, probajte pojesti par badema ili suncokretovih sjemenki svaki puta kada vam se puši.

Ako ste u krizi, brzo "skočite" pod tuš, legnite se na krevet ili sjednite u vaš naslonjač i udahnite duboko 20x a izdahnite dvostruko sporije. Koncentrirajte se na neko lijepo mjesto gdje se želite naći.

Zapalite mirišljavu svijeću umjesto cigarete.

NIKADA, ali baš NIKADA nemojte popustiti na način da kažete: "Zapalit ću samo jednu, samo jedna mi neće štetiti" - HOĆE!

 O DOBIVANJU NA TEŽINI 

Mnogi pušači su jako zabrinuti da će dobiti na težini po prestanku pušenja. To će se desiti jedino ako cigarete zamijenite s čokoladicama i sličnim proizvodima kao zamjena za cigarete. Upravo zato smo u više navrata napomenuli da vam zamjena za cigarete bude nešto drugo te da počnete vježbati i stvarati ZDRAVE NAVIKE.

Ako trenirate i iznad svega ste na kvalitetnom režimu prehrane, tako nešto vam se neće desiti. S cigaretama i bez njih možete dobiti na težini ako se ne hranite i trenirate pravilno.

Trenirajte, napravite si plan prehrane, redovito provjerite svoju težinu i pijte puno vode (barem 8 čaša dnevno).

Nemojte stalno ležati, budite AKTIVNI.
 

Napomena

U ovom životu, koji je samo jedan, nemojte biti rob cigareti i nezdravim navikama. Neka vaše navike budu, prijatelji, obitelj, pravilan trening i put k zdravlju. I neka vam NIKADA ali baš NIKADA nitko ne kaže da nećete uspjeti, jer to nije istina. Upravo oni žive u strahu od prestanka a vi ste upravo PRESTALI pušiti.

Javite nam što ste odlučili i kako je prošlo :-)