facebook

Kako postati popularan na Facebooku

Zašto vam neki ljudi i njihovi statusi stalno ‘iskaču’ na Facebooku, a neki nikada? Kojim se kriterijima Face vodi kad odlučuje što će staviti u vaše novosti? Facebook, kao i Google sa svojim algoritmima, odbija otkriti detalje o tome kako odabire sadržaj kojim vam donosi na News Feed, odnosno koji su kriteriji njihovog mehanizma EdgeRank-a, koji im u tome pomaže.

1. ‘Facebookove petlje’

Da biste dobili pažnju na Facebooku, vaši prijatelji moraju s vama komunicirati na neki način – likeati statuse i updateove – ali to je teško postići ako im se vaši statusi ne pojavljuju na News Feedu.

2. Top News je ‘pod cenzurom’

Prava je zabava, kažu, započela kada su nagovorili i druge podgrupe volontera da komuniciraju s Philom. Odjednom se počeo pojavljivati na updateima koje donosi opcija Top News, koja vrlo jakom selekcijom odabire što će se pojaviti na vašim stranicama, ali i Most Recent – koji vam donosi posljednje ‘vijesti’. Ipak, neće vas prečesta interakcija dovesti na Top News. Kad bi korisnici vidjeli sve statuse i updateove svojih prijatelja upravo tamo, to bi im dosadilo, što bi dovelo do Facebookove propasti. Zato Mreža pažljivo bira što će prije ‘iskočiti’ vašim prijateljima, odnosno procjenjuje tip interakcije za koji misli da ćete se najviše interesirati. A ponekad vam, namjerno, prikazuje satima stare statuse i interakcije.

3. A pod cenzurom je i opcija ‘Most Recent’

Ova opcija donosi vam posljednje updateove vaših prijatelja. Zato mnogi korisnici misle kako im se tom opcijom pojavljuju sve vijesti vezane za prijatelje, ali naravno da to nije tako. Ovome možete doskočiti i prilagoditi si objave koje želite vidjeti. Pod ‘Edit Options’ na vašim Most Recent objavama možete odrediti koliko prijatelja želite da se pojavljuje na vijestima koje vam se prikazuju.

4. ‘Uhođenje’

prijatelja neće vas učiniti popularnijim na Faceu. Koliko god se trudili, zaključili su volonteri ovog pokusa, gledanje tuđih profila, fotki i statusa, neće pomoći vašem profilu da se češće pojavljuje na njihovim News Feedovima. Logično. No, došli su do sljedećeg zaključka:

Imate li na Faceu prijatelje koji ‘uhode’ vaš profil, to će pomoći vašoj popularnosti. Iako im se možda ne pojavljujete na News Feedu, tražeći vas i klikajući na vaš profil i objave konstantno učinit će za vas upravo to da će vaši statusi i updateovi postati popularniji i češće se pojavljivati na News Feedu. Volonterima je trebalo nekoliko dana konstantnog klikanja, no konačno je i Philov profil tako postao popularniji, a počeli su ga primjećivati i korisnici koji ga nisu pratili.

5. Linkovi ‘pobjeđuju’ statuse

Vama su zasigurno svi vaši updateovi zanimljivi, no ne i Facebooku. Mreža u ovome slučaju odabire linkove. Oni su efektivniji i plijene puno više pažnje korisnika nego statusi, a samim time provode i više na Facebooku, što je, naravno, cilj Mreže.

6. Video i fotke pobjeđuju linkove

Sjećate li se koliko ste puta ‘zaglibili’ gledajući nečiji album na Facebooku? Pojavi li vam se fotka koja vam se sviđa, jednostavno ćete kliknuti da ju vidite i u većim dimenzijama, a onda ćete vidjeti i sljedeću, i sljedeću… I skužiti da ste upravo 10 minuta gledali fotke.

7. Komentari su moćni

Ako postovi koje stavljate na Face skupljaju puno komentara, tada će upravo vaši statusi i linkovi puno češće ‘iskakati’ na News Feedu vaših prijatelja.

8. Facebook je kao srednja škola

Dakle, kako bi se Ameri složili, sve je u popularnosti. Na Facebooku postoje ‘popularnija djeca’, s više od 500 ili 600 prijatelja, i ona manje ‘popularna’, sa 100 ili 200 prijatelja na popisu. Da biste došli među ‘popularne’ i one na koje često klikaju, ako vam je, eto, baš to najvažniji životni cilj, onda budite pametni i na pod svoje prijatelje uključite i neke koji nisu toliko popularni. Oni će vas češće vidjeti na News Feedu i češće klikati na vaše updateove.

Ovo nam se možda čini pomalo smiješno, a na Facebooku ionako komuniciramo samo s prijateljima i nije nam toliko bitno niti smo s predumišljajem odlučili koga ćemo sve ‘dodati’ kao prijatelja i s kime komunicirati. Međutim, mnogima je zaista u velikom interesu privući što više prijatelja, čitatelja postova i slično, čime su postižu veliku popularnost, pa i ostvaruju i neke poslovne korake, a ovakvi rezultati mogu u tome i pomoći. A nama ostalima super su razbibriga. Koliko vi imate prijatelja na Facebooku?

Pratite nas na društvenim mrežama

Ne budite sramežljivi, pridružite se Kako.hr zajednici, svaki dan naučite nešto novo i podijelite svoja znanja s drugima.