Kako vježbati jogu

Iskusni praktičari joge vjeruju da vježbanje joge (tzv. hatha joga) može poboljšati mentalno i fizičko zdravlje tako što pomaže pri opuštanju, zatim ispraviti vaše držanje te ojačati mišiće, srce i živčani sustav. Vježbe ne oduzimaju više od 10 — 15 minuta jednom ili dva puta na dan, a obično ih, bez rizika, mogu izvoditi ljudi svih godina jer se posvećuju disanju i istezanju, a ne naporima.

Ako imate problema s nekim fizičkim bolovima poput ARTRITISA ili problema s leđima, najprije se posavjetujte s LIJEČNIKOM. Najbolji način da pravilno naučite jogu jest posjećivanje nastave s uglednim učiteljem. Raspitajte se kod poznanika ili u susjedstvu da biste saznali više o večernjim tečajevima. Vježbajte u tihoj, prosječno toploj i prozračnoj prostoriji, s dovoljno mjesta za istezanje — na hladnoći se teško opustiti, stoga ležite na pod prekriven sagom ili dekom. Odjenite široku odjeću i budite bosi. Određeni položaj držite samo onoliko dugo koliko vam je udobno. Normalno dišite kroz nos i polako se istežite. Usredotočite svoje misli na opuštanje napetog mišića.Ovo je popis nekih vježbi joge za početnike koje se mogu izvoditi kod kuće.

POLOŽAJ ODMARANJA

1. Ležite na leđa, ruke stavite uz tijelo, dlanove okrenite prema gore, noge ispružite i lagano raširite.

2. Zatvorite oči i zamislite kako plutate na vodi. Polako zakrećite glavu nalijevo i nadesno, deset puta. Opustite svaki dio svog tijela, počevši od stopala i nastavljajući prema glavi. Usredotočite se na svaki pojedini dio dok ne osjetite popuštanje napetosti.

Vježba disanja

Ležite na leĐa i opustite se. Polako udišite te ujedno brojite do četiri – postupno širite trbuh i rebra, bez ulaganja napora. Polako izdišite uz ponovno brojanje.

Junački položaj

Upotrijebite smotani pokrivač za potporu stopalima, te još jedan pokrivač postavite na prvi — na taj ćete sjesti.

VJEŽBANJE JUNAČKOG POLOŽAJA

1. Normalno dišite, a kralježnicu držite ravno. Ne zadržavajte položaj kada vam postane neudobno.

2. Kleknite na pod. Oslonite se rukama na pod i položite stopala preko smotanog pokrivača. Spojenih koljena, stopala raširite na oko 45 cm. Spustite stražnjicu na gornji pokrivač i položite ruke na koljena. Ne prebacujte težinu tijela na potkoljenice.

3. Malo spustite bradu; spustite i kapke te gledajte u pod. Ramena držite spuštena, a kralježnicu ravnu. Normalno dišući, pokušajte održati položaj dvije do pet minuta.


Zatim probajte ovo:

1. Stanite skupljenih nogu, duboko udahnite, podignite ruke iznad glave istegnite se prema otraga.

2. Pri izdisaju se polako saginjite prema naprijed, sve dok rukama ne dotaknete pod.

3. Duboko udahnite dok savijate lijevo koljeno, desnu nogu pružate iza sebe, a vrat istežete prema naprijed. Zatim se oslonite na ispružene ruke, a lijevu nogu ispružite iza sebe. Pritom zadržite ravnu liniju tijela.

4. Pri izdisaju spuštajte koljena, čelo i prsa prema podu; zatim spustite i bokove te opustite stopala.

5. Ponovno udahnite, te podignite gornji dio trupa na ispružene ruke, polako se istežući prema gore, savinutih leda i zabačene glave; ne grbite ramena.

6. Oduprite se rukama, stopala stavite na pod te podižite bokove sve dok vam noge ne budu ispružene.

7. Savinite desno koljeno i izbacite desno stopalo prema naprijed. Zatim izbacite i lijevo stopalo prema naprijed te izravnajte noge.

8. Polako se uspravite i zauzmite položaj broj 1.

Pratite nas na društvenim mrežama

Ne budite sramežljivi, pridružite se Kako.hr zajednici, svaki dan naučite nešto novo i podijelite svoja znanja s drugima.