Tradicionalno, oni koji sudjeluju daruju proizvode kućne izrade na prodaju — na primjer: slatkiše, kolače, cvijeće, povrće, biljke i ručne radove, koji prevladavaju na štandovima.
Planiranje unaprijed
Počnite planirati najmanje četiri mjeseca unaprijed. Izaberite organizatora prodaje i nekoliko pomoćnika, ali ne previše jer može doći do prepirke i zbrke. Odredite mjesto (često, crkvena ili školska dvorana), datum i vrijeme otvaranja. Pazite da se dobrotvorna prodaja ne podudara s drugim lokalnim događajima i zapamtite da će prijenosi velikih događaja, kao što su finale svjetskog nogometnog prvenstva, vjerojatno zadržati ljude ispred televizora. Odredite osobe za organizaciju promidžbe i obračuna. Moraju se zabilježiti svi troškovi, kao što su najamnina prostorija, ispisivanje računa i izdana blagajnička gotovina prodavačima na štandovima.
Rezervacija dvorane
Ako će se prodaja održati na privatnom posjedu, uključujući crkvene ili školske dvorane, rezervirajte ih dovoljno vremena unaprijed kod vlasnika ili upravitelja. Ako želite organizirati lutriju, priopćite to vlasnicima — jer u nekim dvoranama to se ne dopušta – i provjerite postoji li odgovarajući kuhinjski prostor namjeravate li otvoriti štand s hranom i pićem. Većina dvorana naplaćuje najamninu, osim ako događaj nije povezan izravno s njima. Naplatite ulaz kako biste nadoknadili troškove najamnine i dodatne troškove za sokove i kekse namijenjene poslužiteljima na štandovima. Svaki višak može podići zaradu. Obično ne trebate odobrenje policije, ali bilo bi i korisno i uljudno obavijestiti ih dovoljno vremena unaprijed. Bude li potrebno, mogu vam pomoći oko organizacije parkiranja automobila.
Oglašavanje i promidžba
Djelotvorno oglašavanje nije skupo. Mnoge lokalne novine ne naplaćuju oglase o dobrotvornim akcijama za prikupljanje novčanih sredstava, ali će ih vjerojatno objaviti tek dan ili dva prije prodaje. Ručno izrađeni plakati postavljeni tjedan ili dva unaprijed potaknut će zanimanje. Organizirajte dječje natjecanje za najljepši plakat, a za najbolji plakat najavite simboličnu nagradu i imat ćete i više nego dovoljno plakata. Nagovorite prijatelje i vlasnike trgovina da stave plakate u svoje prozore i izloge, ali ne zaboravite da je lijepljenje plakata na privatno vlasništvo bez odobrenja vlasnika prekršaj. Zamolite za uporabu školskih, crkvenih i javnih oglasnih ploča.
Postavljanje štandova
U crkvenim i školskim dvoranama obično imaju stalke ili sklopive stolove koje možete urediti kao štandove. U protivnom, unajmite što trebate – u telefonskom imeniku ili u oglasnicima pronađite iznajmljivače namještaja. Nacrtajte plan s rasporedom štandova. Ostavite dovoljno prostora ispred i između štandova i pripazite da ne blokiraju izlaze i vrata toaleta.
Ulaznice, novac i cijene
Ulaznice namijenjene za pretprodaju moraju se tiskati ili umnožiti. Trebaju sadržavati vrijeme i mjesto održavanja prodaje. Često je jednostavnije i jeftinije prodavati ulaznice na ulaznim vratima. U tom slučaju bit će dovoljan jedan ili dva bloka s numeriranim ulaznicama koji se može nabaviti u većini papirnica. Određivanje cijena robe na prodaju ovisit će djelomično o susjedstvu, o broju očekivanih kupaca i o tome hoće li svi troškovi biti pokriveni prodajom ulaznica. Prema prijašnjim iskustvima, cijene robe po komadu ne bi smjele prelaziti polovicu cijene iste robe u trgovini. Međutim, cijene ručnih radova, kao što su slike ili vezovi, odredite proizvoljno. Neka cijene budu jednostavne, recimo 5 kuna za velike biskvitne kolače, 3 kune za one manje i 3 kune za deset najmanjih. Cijene jasno izložite na ceduljama i snizite cijene pred kraj prodaje s namjerom da prodate sve proizvode.
Posebne atrakcije
Za organiziranje "malih lutrija" i atrakcija, kao što su tombola ili slične igre na sreću, u sklopu dobrotvornih akcija za prikupljanje novčanih sredstava ne treba službeno odobrenje. Srećke za lutriju smiju se prodavati samo na mjestima održavanja dobrotvorne akcije i svako izvlačenje mora se održati tijekom same akcije. Ako niste sigurni u zakonitost održavanja lutrije, zatražite savjet od lokalne uprave. Za izvođenje glazbe zaštićene autorskim pravima, uživo ili reprodukcijom s nosača zvuka, potrebno je nabaviti dozvolu udruge za zaštitu glazbenih autorskih prava, što može uključivati i plaćanje tantijema. Moguće je da vlasnik dvorane već posjeduje dozvolu. Pristojbu treba platiti i proizvođačima nosača zvuka, ali će se oni toga odreći (ali dozvola se ipak mora pribaviti) ako prihodi idu u dobrotvorne svrhe.