Običaji se razlikuju od države do države, no obično svakome tko vam pruži osobnu uslugu, možete dati napojnicu po svojoj procjeni. Jednako, uskraćivanjem napojnice možete izraziti nezadovoljstvo — no trebali biste biti spremni objasniti zašto.
Restorani
Provjerite svoj račun da vidite je li u njemu uračunata usluga prije no što date napojnicu. Ako nije, 10 posto ukupne svote je prihvatljivo, 12 posto je vrlo prikladno, a 15 posto označava iznimnu uslugu. Nema potrebe davati napojnicu ako je usluga uračunata, no možete ostaviti malen iznos da biste izrazili svoje zadovoljstvo. Vaša napojnica može i ne mora otići direktno onome tko vas je posluživao: neki restorani insistiraju na tome da se sve napojnice zbrajaju.
Hoteli
Portirima, konobarima, sobaricama i čistačima cipela možete ostaviti malu napojnicu za njihove usluge na kraju boravka u trajanju od jednog ili dva tjedna, čak i ako hotel ima fiksnu naplatu usluge. Ako hotel ne uračunava uslugu u cijenu, a niste sigurni koliko treba dati, dodajte 10 posto računu kad odlazite i zatražite od upravitelja ili recepcionara da je ravnomjerno rasporedi osoblju. Napojnice se ne daju šefu kuhinje ili upravitelju.
Frizeri
Napojnica od 10 posto savršeno je prihvatljiva. Osim davanja napojnice frizeru, žena obično daje manju napojnicu osobi koja joj je oprala kosu.
Taksiji
Gdje god bili, taksisti obično očekuju napojnicu – 10 do 15 posto je prihvatljivo, a više možete dati za uslužnost kao što je pomoć pri stavljanju i vađenju prtljage iz taksija.
Garderobe i toaleti
Gdje netko radi, ondje je obično istaknuta visina očekivane napojnice među kovanicama u tanjuriću.