Kako planirati karijeru

Planirati karijeru ne znači tek napraviti nacrt faza radnog vijeka, nego preuzeti nadzor nad vlastitom sudbinom. Da biste to postigli, morate dobro poznavati svijet rada i što u njemu doista želite za sebe.

RAD I OSOBNI RAZVOJ
 
Radna mjesta i red kojim ste ih dobivali ustrojit će vam karijeru. Unutar tog ustroja steći ćete odredene vještine učenja i vrijednosti, i formalno i neformalno.
 
Dva vida međusobno djeluju jedan na drugi. Ono što ste naučili odredit će koja će vam radna mjesta i uloge biti dostupni. S druge strane, vaša radna mjesta i uloge koje ste obavljali utječu na ono što ste naučili. Neki se ljudi nađu u slijepoj ulici svoje karijere i osobnog razvoja, u kojoj razviju usko specijalizirane vještine na radnom mjestu gdje im se nudi malo ili nimalo mogućnosti razvoja. 
Drugi razvijaju vještine i stječu iskustva koja se sve više traže, a time im se šire i mogućnosti za razvoj karijere. Obje varijante mogu nastati sretno ili slučajno, no ukoliko ste svjesni procesa, možete njime i upravljati.
 
 
SIGURNOST KARIJERE
 
Više se gotovo uopće ne govori o poslovima "za cijeli život".  "Siguran posao" danas se kaže "sigurna karijera".  I poslodavci i zaposlenici shvatili su da imaju koristi od povećane fleksibilnosti tržišta rada.
 
U interesu je vaše tvrtke da pomaže vašu karijeru. Pružanjem usluga kojima se razvijaju karijere tvrtka može steći korist u širokom rasponu djelatnosti. Zauzvrat od vas se očekuje da, dok radite u tvrtki, budete vrlo produktivni. Ako želite učiti, a tvrtka vam nudi za to potrebna sredstva, karijerom možete upravljati uz zdravi, uzajamni sporazum.
 
 
UPOZNAJTE SEBE
 
Prije no što počnete planirati stvari koje će vam utjecati na život, morate upoznati sami sebe. Samospoznaja vam omogućava nadzor. Sebi možete 
pomoći na razne načine. 
 
Korisni su psihometrijski testovi, koje možete obaviti kad god želite, pa i preko Interneta, jer to nisu samo sredstva kojima se poslodavci služe pri odabiru kadrova. Potičite ljude kojima ste okruženi na povratne informacije i otvoreno razgovarajte s drugima da shvatite kako vas doživljava okolina na poslu. Trebat će vam temeljito znanje o sebi i realistična svijest o vlastitim prednostima, nedostacima i mogućnostima.
 
Posljednjih smo godina svjedoci povećane svijesti o važnosti "emocionalne inteligencije", nasuprot tradicionalnim mjerilima inteligencije. Dobri međuljudski odnosi ključ su sreće i uspjeha i na poslu i u životu. Ljudi koji znaju čitati emocije dobro poznaju sebe, cijene druge i u stanju su s njima suosjećati.
 
 
PROBIJTE GRANICE
 
Tijekom raznovrsne karijere vjerojatno ćete morati počinjati ispočetka kako biste se uklopili u razna poslovna okruženja. 
 
Mogli biste, naravno, na neki način proći dodatnu obuku ili steći nove kvalifikacije. No nemojte se ograničavati na poslovne titule i specifične funkcije. Prevladajte ih i procijenite koje se vaše vještine i znanja mogu primijeniti bilo gdje: primjerice, sposobnost vođenja, rješavanja problema i vođenja projekata. Mogli biste otkriti da će vam se iznenada otvoriti mogućnosti poslovnog napredovanja za koje ste mislili da su vam nedostupne.
 

Pratite nas na društvenim mrežama

Ne budite sramežljivi, pridružite se Kako.hr zajednici, svaki dan naučite nešto novo i podijelite svoja znanja s drugima.