Kako popraviti udubljenja na automobilu | Ulupine na autu

Najprije izbijte ulupinu. Ako možete zavući ruku iza ulupine, ulupinu čvrsto izgurajte rukom. Također je možete i nježno izbiti zaobljenim limarskim čekićem, prislonivši komad drveta uz vanjski dio kako ulupinu ne biste previše izbili.

Ako ne možete zavući ruku iza ulupine, izbušite rupicu u najdubljem dijelu ulupine, zatim uvrnite dugi vijak za lim sve dok otprilike 15 mm vijka ne bude virilo van. Ako je ulupina mala, uhvatite glavu vijka samozateznim kliještima ili čekićem s rascjepom za vađenje čavala i izvucite ulupinu. Da biste izvukli veću ulupinu, upotrijebite čekić s rascjepom za vađenje čavala oslonjen na dug komad drveta. Nemojte izvlačiti ulupinu dalje od ostale površine koja je okružuje.
 

Kitanje

Električnom bušilicom sa žičanom četkom ili brusnom pločom kao nastavkom, izbrusite svu boju s ulupine i oko 25 mm oko nje. Nažlijebite metal zašiljenim komadom alata kao što je šilo. Kupite autokit i celulozno brtvilo u trgovini autodijelova. Zamiješajte kit prema uputama proizvođača. Brzo ga nanesite na ulupinu plastičnom spatulom ili savitljivim strugalom za tapete. Ravnomjerno i čvrsto rasporedite kit tako da malko bude viši od okolne površine. Ostavite neka stoji onoliko dugo koliko se uputama preporučuje kako bi se stvrdnuo.
 
Kad se kit stvrdne, grubo ga oblikujte turpijom ili posebnim alatom za oblikovanje limarije automobila. Za završnu obradu, istrljajte ga abrazivnim papirom za suhu i mokru primjenu omotanim oko brusne podloge i umočenim u vodu. Počnite s grubljim brusnim papirom, stupnja finoće 80 – 100, postupno prijeđite na finiji i završite brusnim papirom stupnja finoće 400. Očetkajte nastalu prašinu i ostavite neka se površina osuši, pa prstima provjerite ima li kakvih neravnina. Rupice ili neravnine ispunite celuloznim brtvilom. Neka se brtvilo stvrdne pa i njega obradite finim brusnim papirom. Očistite zakitanu ulupinu krpom i ostavite neka se potpuno osuši.
 

Ponovno lakiranje

Za ponovno lakiranje bit će vam potrebna aerosolna limenka temeljne boje i jedna limenka površinske boje, a njih možete nabaviti u trgovinama auto-opreme. Provjerite odgovara li boja onoj vašeg automobila — u trgovini će imati popis boja i njihovih brojeva od raznih proizvođača automobila. Broj boje vašeg automobila možete pronaći na pločici sa serijskim brojem koja se nalazi u dijelu motora. Ako radite na otvorenom, nemojte lakirati po vlažnim ili vjetrovitim vremenskim uvjetima. Najprije odstranite ostatke voska ili masnoće s okolnog dijela obojene limarije i lagano ga obradite brusnim papirom za suhu i mokru primjenu. Isperite i obrišite. Pažljivo zaštitite signalna svjetla, prozore, ručke na vratima, odbojnike, oznake ili kromirane površine.
 
Dobro protresite limenku temeljne boje. Sprejem nanesite tanak sloj na popravljenu površinu. Ostavite nekoliko minuta, pa nanesite još jedan sloj. Nastavite sve dok popravljena površina ne bude ravnomjerno prekrivena bojom koja se prilično dobro uklapa s okolnom bojom. Ostavite neka se stvrdnjava, što duže — recimo preko noći. Zatim izbrusite vodom namočenim finim brusnim papirom (stupnja finoće 600) za suhu i mokru primjenu.
 
Dobro protresite limenku površinske boje pa pažljivo sprejem nanesite vrlo tanak sloj na popravljeni dio. Ostavite nekoliko minuta neka se osuši, a potom nanesite još jedan tanak sloj. Nastavite sve dok se nova boja ne stopi s okolnom bojom. Ako boja curi, ostavite neka se posve osuši pa je kasnije izbrusite namočenim brusnim papirom za suhu i mokru primjenu (stupnja finoće 400). Ponovno prelakirajte.
 
Kad posljednji sloj bude suh da se može dodirnuti, posve skinite zaštitu. Nakon dan ili dva, natopite vlažnu krpu blagim spojem za rastvaran je boje i istrljajte rubove novoobojanog dijela kako bi se posve stopili sa starom bojom. To nemojte raditi s metalik bojom, na koju se sprejem nanose dva sloja prozirnog laka preko osnovnog sloja boje. Novu boju nemojte polirati voskom sve dok ne bude prošlo oko šest tjedana izlaganja vanjskim vremenskim uvjetima.

Pratite nas na društvenim mrežama

Ne budite sramežljivi, pridružite se Kako.hr zajednici, svaki dan naučite nešto novo i podijelite svoja znanja s drugima.