Kako spriječiti curenja ulja iz motora automobila | Spriječavanje curenja ulja iz upravljačke kutije i stražnje osovine

Uočite li ulje na mjestu gdje je stajao automobil, odmah pronađite otkuda curi. Prvo očistite područje iznad uljne mrlje, ali zapamtite da izvor curenja ne mora biti izravno iznad uljne mrlje. Upotrijebite žičanu četku kako biste uklonili zapekle ostatke ulja i prljavštine te isperite to mjesto parafinskim uljem ili otapalom za odmašćivanje (to može biti jako prljav posao: postavite plastične folije i obucite radni kombinezon).

Provjera motora 

Upalite motor na nekoliko minuta. Zatim ugasite motor — osim ako ne promatrate poklopac korita za ulje ili podtlačne pumpe jer će rad motora otkriti curenje tako što će ulje štrcati o poklopac. Najizglednije točke curenja ulja su brtvila na spojevima.
 

Brtvilo poklopca korita za ulje 

Ulje koje se cijedi niz glavu cilindra ukazuje na curenje iz tog brtvila. Ravnomjerno zategnite vijke ili svornjake poklopca. Nemojte ih previše zategnuti — to će deformirati i poklopac i brtvilo, a curenje će se pojačati. Brtvilo poklopca uređaja za ubrizgavanje ulja Provjerite ima li tragova curenja ulja od dna poklopca i duž poklopca korita za ulje. Ravnomjerno zategnite vijke na poklopcu uređaja za ubrizgavanje ulja. Također provjerite ima li tragova curenja ulja koji se šire iza zupčanika. To ukazuje na curenje uljnog brtvila – njegovu zamjenu prepustite kvalificiranom automehaničaru.
 

Brtvila bočnog poklopca 

Neki automobili imaju masku ili više njih koje pokrivaju grebenasto vratilo s jedne strane motora, obično ispod otvora usisne ili ispušne grane. Malim zrcalom potražite tragove curenja s donjeg ruba maske. Središnji svornjak obično drži masku. Lagano ga zategnite. Motor mora biti hladan ako se maska nalazi ispod ispušne grane.
 

Brtvilo na poklopcu korita za ulje 

Provjerite ima li tragova curenja oko prirubnice poklopca donjeg dijela korita za ulje. Ravnomjerno zategnite vijke. Ako postoji curenje iz vijka za ispuštanje ulja iz motora, zategnite vijak. Ako curenje ne prestane, morate zamijeniti brtvilo vijka, za što je pak potrebno ispustiti ulje.
 

Uljni filtar 

Filtar s jednokratnim uloškom navrne se izravno na gornji dio korita za ulje. Ako na brtvilu malo curi ulje, pokušajte rukom zategnuti uložak. Jako curenje znači da je oštećen gumeni brtveni prsten.Stavite novi gumeni brveni prsten. Ako filtar ima višekratni uložak, zategnite središnji svornjak kako biste zaustavili curenje na brtvilu ili skinite kućište filtra i stavite novi brtveni prsten. Ovaj filtar se obično pričvrsti na uljnu pumpu. Provjerite curi Ii ulje na prirubnici pumpe i, bude li potrebno, zategnite vijke.
 

Curenje na stražnjoj osovini 

Uklanjanje ozbiljnih curenja na stražnjoj osovini podrazumijeva djelomično rastavljanje sklopa osovine i to bi trebalo prepustiti automehaničarskoj radionici. Međutim, možete zaustaviti blago curenje oko kućišta diferencijala tako što ćete zategnuti vijak s prirubnicom. Curenje iz otvora za punjenje osovine ili ispušnog vijka može se zaustaviti tako da stavite novo brtvilo, ako ga ispusni vijak ima (neki ispusni vijci su zakošeni). Ako mijenjate brtvila, morate ispustiti ulje i uliti novo.
 

Curenje iz upravljačke kutije 

Curenje iz gornjeg poklopca kutije može se zaustaviti zatezanjem vijaka, a ono iz čepa otvora za ulijevanje ulja zamjenom brtvila. Sva druga curenja ulja moraju se prepustiti osoblju mehaničarske radionice jer se upravljač mora ponovno podesiti nakon zamjene brtvila na spojevima. Zatezanje vijaka gornjeg poklopca može također poremetiti postav upravljača, zbog čega upravljač može postati krut za upravljanje vozilom. Ako dode do toga, odvezite automobil u mehaničarsku radionicu i neka vam ondje ponovno podese upravljačku kutiju.


Pratite nas na društvenim mrežama

Ne budite sramežljivi, pridružite se Kako.hr zajednici, svaki dan naučite nešto novo i podijelite svoja znanja s drugima.