Dva najvažnija dijela kosilice su noževi i kotači ili valjak. Starim kuhinjskim nožem odstranite naslage blata na kotačima ili na valjku jer to utječe na visinu košnje. Kad ih očistite, lagano poprskajte aerosolnim zaštitnim uljem. Podmazivanje ovisi o vrsti kosilice, stoga pročitajte upute o upotrebi. Neke kosilice zahtijevaju mast, neke ulje, dok nekima nije potrebno nikakvo podmazivanje jer su ležajevi podmazani tijekom proizvodnje i zatvoreni za čitav upotrebni vijek kosilice. U pravilu, kosilicu podmažite uljem ili mašću nakon svakih osam sati košnje. Podmažite čitavu kosilicu i poprskajte aerosolnim uljem prije no što je spremite preko zime. Tijekom sezone košnje, obratite pažnju na matice i vijke. Mogu se otpustiti uslijed vibracija kosilice. To se posebno odnosi na podesive drvene valjke. Također trebate obratiti pažnju na to mogu li se podesne matice lako okretati i na to da sve podmazane točke budu čiste od otpada te da su sve zaštitne kapice zatvorene.
Održavanje noževa
Provjerite noževe na kosilici čije se oštrice nalaze na valjku nisu li slučajno oštećeni uslijed nailaska na kamenje ili kakve druge tvrde prepreke. Turpijom izbrusite hrapave bridove i izravnajte manja udubljenja tako što ćete odgovarajuću oštricu čvrsto iskucati čekićem. Valjak mora biti u pravilnome položaju u odnosu na nepomičan donji nož. Ako je razmak prevelik, kosilica neće rezati travu, a ako je razmak premalen, kosilica će se zagušiti. Kako biste provjerili jesu li nož i valjak pravilno poravnati, držite list papira između noževa valjka i nepomičnoga noža i okrečite valjak. Nož bi trebao ravno presjeći papir po dužini. Podesite visinu valjka okretanjem podesnih vijaka na oba njegova kraja. Ako su oštrice na valjku tupe, možete ih naoštriti brusnom pastom. Na svaki nož nanesite sloj paste, a potom rukom okrečite valjak unatrag tako da se pasta nakupi između donjega noža i valjka. Kad naoštrite oštrice, obrišite pastu sa svih noževa. Ako je oštrica donjega noža sva obla i ne može se naoštriti, odvrnite vijke koji je drže i skinite je. Odnesite nož u obližnju trgovinu koja drži kosilice i rezervne dijelove i kupite istovjetan nož. Ako novi nož ima zaštitni sloj boje, prije no što ga ugradite, iščistite boju do golog metala.
Kružne kosilice
Postoje dvije vrste kružnih kosilica: kosilice koje lebde na zračnom jastuku te veći modeli s kotačima, na kojima se može podesiti visina košnje. Kod obje vrste kosilica važno je redovito čistiti donji dio jer naslage trave i blata brzo mogu utjecati na učinkovitost kosilice. Očistite naslage blata i trave nakon svake košnje. Noževi nalik propeleru okreću se velikom brzinom i lako otupe ako naiđu na kakvu prepreku, stoga pregledajte noževe nakon svake upotrebe kosilice. Uvijek zaustavite kosilicu i pričekajte dok se noževi ne prestanu okretati prije no što ih dodirnete. Kod električnih modela, uvijek ih isključite iz struje prije no što počnete raditi na njima. Kako biste naoštrili noževe, odvrnite veliki vijak ili maticu koji ih drže i skinite s kosilice nož i razmaknicu. Stegnite nož u škrip i turpijom izbrusite oštrice. Ako je nož jako oštećen, odnesite ga u obližnju trgovinu koja drži kosilice i rezervne dijelove i kupite istovjetan nož. Važno je da nož bude dobro izbalansiran jer u protivnom nož će jako vibrirati i tako može doći do oštećenja ležajeva. Do poremećene ravnoteže može doći zbog prekomjernog skidanja metala turpijanjem na jednome kraju. To možete provjeriti tako da stari, uski nož vodoravno stegnete u škrip i na njemu izbalansirate nož kosilice pomoću središnje rupe. Ako se nož kosilice objesi na jednu stranu, više isturpijajte težu stranu sve dok nož kosilice ne bude dobro izbalansiran. Nož koji se brzo okreće predstavlja opasnost u slučaju da vam se stopalo oklizne pod rub kosilice. Kako bi se smanjila takva opasnost, mnogi proizvođači nude plastične noževe ili silak koji režu samo travu i ništa drugo. Očigledno, plastični su materijali puno manje izdržljivi od čelika, tako da ćete uvijek trebati imati rezervne plastične noževe. Pojedine kosilice imaju obje vrste noževa. Obratite pažnju na to kad budete kupovali kosilicu.
Motori
Benzinski motor na kosilici potrebno je redovito servisirati. Najmanje dva puta godišnje izvadite i očistite svjećicu. Turpijom za svjećice ili savijenim finim brusnim papirom očistite naslage ugljika s vrška i elektroda svjećice. Mjernim listićem provjerite je li zazor između elektroda onoliki koliko se preporuča u servisnom priručniku. Upotrijebite alat za podešavanje zazora kako biste savili elektrodu mase prema ili od središnje elektrode. Provjerite zračni filtar rasplinjača, koji mora biti čist. Izvadite filtar od sintetičke pjene i operite ga u vodi s tekućim deterdžentom. Isperite ga i ostavite neka se osuši. Nanesite nekoliko kapi motornoga ulja, stisnite ga kako bi se ulje ravnomjerno rasporedilo pa ga vratite u kućište. Začepljeni filtar crijeva za gorivo spriječit će protok goriva: izvucite crijevo na rasplinjaču i provjerite je li protok goriva neometan. Ako je zapriječen, promijenite crijevo za gorivo i/ili filtar (neki su ugrađeni skupa). Kad nalijevate gorivo, upotrijebite lijevak s filtrom od fine gaze kako bi spriječila ulazak nečistoća u motor. Spremnik za ulje uvijek treba biti napunjen do potrebne razine.
Kabeli
Kod električne kosilice, redovito provjeravajte imaju li kabeli ikakvih oštećenja i oštećene odmah zamijenite ili odrežite oštećeni dio i ponovno spojite kabel vodootpornirn konektorom. Polovica s utičnicom mora biti postavljena na kabel spojen s utikačem. Provjerite jesu li svi spojevi utikača čvrsti i pobrinite se da kabel bude pravilno pričvršćen sigurnosnom trakom. Ako morate ugraditi novi utikač, ugradite gumeni. Radi bolje sigurnosti upotrijebite prekidač strujnoga kruga sa zaštitnim uzemljenjem između strujnoga voda i kosilice. Ako kosilica ima akumulator, on mora biti potpuno napunjen. Provjeravajte razinu tekućine u akumulatoru i dopunite kupovnom tekućinom ili destiliranom vodom. Povremeno skinite priključne vodove i očistite polove žičanom četkom. Starom krpom obrišite kućište pa na polove i krajeve priključnih vodova nanesite naftni gel (ne mast).