kako-poboljsati-sigurnost-internet-bankarstva

Kako poboljšati sigurnost internet bankarstva i zaštititi svoj račun?

Ne bi trebalo biti potrebno objašnjenje zašto su naši detalji o internet bankarstvu bitni. Tamo držimo svoj novac i ako nam računi nakratko budu nedostupni ili im izgubimo pristup, to bi bilo vrlo štetno. Osim gubitka teško zarađenog novca, gubitak bankovnog računa može značiti nemogućnost plaćanja poreza, osiguranja ili školarine, što će negativno utjecati na naše živote.

Evo nekoliko koraka koje možete poduzeti da poboljšate sigurnost internet bankarstva. Osigurajte svoj račun kako vas banka ne bi zaključala i kako biste spriječili nekoga da neovlašteno pristupi vašem računu.

12 Načina za zaštitu vašeg računa prilikom online kupovine

1 – Ne koristite iste zaporke

Kada koristite istu zaporku na više stranica, potrebno je da samo jednu od njih pokrene netko zlonamjeran ili nekompetentan i vaša bi lozinka mogla postati javno dostupna. Kriminalci će koristiti lozinke koje su procurile s manje sigurnih web stranica i isprobavati ih kod raznih financijskih institucija.

Možda čak i nije potrebno da vaša lozinka bude ista za vašu banku. Ako je vaša taktika korištenje malih varijacija na različitim stranicama, vjerojatno ćete ostati ranjivi, jer postaje ih je još uvijek lagano pogoditi.

Korištenje generatora zaporki koji stvara jake, jedinstvene i nasumične zaporke najbolji je način da dođete do sigurnih zaporki. Generatori zaporki također vam pomažu da se uskladite sa zahtjevima vaše banke za zaporke, kao što je korištenje posebnih znakova ili maksimalnog ili minimalnog broja znakova.

Jeste li znali da VPN aplikacija poput hide.me štiti vašu online sigurnost?

Preuzmi hide.me VPN

2 – Koristite autentifikaciju s dva faktora (2 Factor authentication)

Čak i ako vaša financijska institucija to ne zahtijeva, upotrijebite sve dostupne metode provjere autentičnosti s dva faktora. To znači da vam je uz lozinku potreban dodatni jednokratni kod za pristup vašem računu. Točne odredbe o tome kada koristiti drugi faktor za provjeru autentičnosti mogu se razlikovati, bilo da je to svaki put kada se prijavite, svakih 30 dana ili svaki put kada se prijavite s nove lokacije ili uređaja.

U idealnom slučaju, upotrijebit ćete kod koji je generirala aplikacija ili hardverski ključ. Ako morate koristiti broj mobilnog telefona, jednu od manje sigurnih metoda, provjerite je li primjereno zaštićen, kao što je opisano u sljedećem koraku.

3 – Osigurajte vaš e-mail i broj mobitela

Ključno je osigurati svoj broj mobilnog telefona i adresu e-pošte povezanu s vašim bankovnim računom za poboljšanje sigurnosti internet bankarstva. U mnogim slučajevima, netko tko kontrolira vaš telefonski broj ili adresu e-pošte može imati dovoljno informacija da vas lažno predstavi, na primjer, korištenjem osobnih podataka pohranjenih na vašem računu e-pošte. Također će moći primati potvrdne kodove, ažuriranja i pozive u vaše ime.

Da biste zaštitili svoj račun e-pošte:

  • Provjerite ima li jedinstvenu, jaku i nasumičnu lozinku
  • Koristite autentifikaciju s dva faktora
  • Pregledajte sve aplikacije koje bi mogle vidjeti vašu aktivnost

Da biste zaštitili vaš broj mobitela:

  • Zatražite zaključavanje svog računa kod svog pružatelja telefonskih usluga
  • Postavite zahtjev za PIN prije no što se broj može prenijeti ili klonirati
  • Upotrijebite zaseban prije plaćeni broj za primanje 2FA poruka

4 – Budite svjesni krađe identiteta (phishing)

Čak i kada koristite snažnu zaporku i dvofaktorsku autentifikaciju, i dalje postoji rizik da svoju zaporku nenamjerno date lažnoj stranici. U takvim slučajevima vas dvofaktorska autentifikacija možda neće zaštititi osim ako ne koristite hardversko rješenje.

Razlog je taj što bi svaka stranica za krađu identiteta mogla isprobati vašu lozinku na stranici koju lažno predstavlja u stvarnom vremenu te proslijediti svoj zahtjev za kod drugog faktora. Kada unesete svoj kôd na lažnu web stranicu, oni će ga unijeti na pravu i dobiti pristup vašem računu.

  • Koristite bookmark za navigaciju do svojih financijskih usluga umjesto da slijedite veze.
  • Budite sumnjičavi prema svim bankovnim e-poštama koje primate. Čak i ako je e-pošta koju ste primili vjerojatno legitimna, nemojte slijediti veze niti odgovarati na nju. Uvijek se prijavite na uslugu putem bookmarka i tamo potražite komunikaciju.
  • Koristite upravitelje zaporki za automatsko popunjavanje zaporki na web mjestu umjesto da ih sami unosite. Čak i ako to možda nije 100% jamstvo, upravitelj lozinki mogao bi uočiti da ste na web mjestu za krađu identiteta prije vas.

Koristite hardverske tokene drugog faktora (kao što je U2F standard) kada su dostupni. Token će potvrditi vezu s pravim web mjestom.

5 – Koristite VPN kada ste u inozemstvu

Mnoge će financijske institucije zatvoriti vaše račune ako se boje da im pristupa netko drugi osim vas. Indikacija prijevarne aktivnosti može biti prijava s neuobičajene lokacije. Drugi razlozi mogu biti da usluzi pristupate iz zemlje pod embargom, kojih ima mnogo.

Prilikom korištenja VPN-a vaša financijska služba također može smatrati sumnjivim, vjerojatno je bolje od prijave iz nove zemlje ili zemlje pod embargom. Odaberite VPN lokaciju u blizini svog uobičajenog doma ili se uvijek prijavite s točne VPN lokacije.

6 – Nemojte se bojati zaključati svoj račun

Ako ste zabrinuti da će netko drugi neovlašteno pristupiti vašem računu, nemojte se bojati kontaktirati svoju financijsku instituciju i zatražiti da se na vaš račun postave dodatna ograničenja. Telefonsko bankarstvo, na primjer, malo je korištena značajka za koju mnogi ljudi ne znaju da postoji, a može omogućiti ljudima da pristupe vašem računu i isprazne ga. Ali možete zatražiti da se telefonsko bankarstvo onemogući.

Slično tome, možete zatražiti od svog mobilnog operatera da bilo kome oteža prijenos vašeg broja ili proizvede zaseban PIN kada komunicira sa svojom korisničkom podrškom. Ograničenja mogu uključivati ​​samo dopuštanje prijenosa broja u fizičkoj trgovini nakon pokazivanja važećeg ID-a, umjesto putem telefona ili interneta.

7 – Klonite se javnih Wi-Fi mreža

Klonite se javnih Wi-Fi veza u hotelima, zračnim lukama i kafićima jer bi mogle ugroziti vašu privatnost. Hakeri mogu koristiti “Packet sniffer” i “man-in-the-middle” napade za pristup neovlaštenim informacijama. Imate vrlo malo informacija o tome koliko je neka javna Wi-Fi mreža sigurna.

Alternativno, kibernetički kriminalci također mogu postaviti lažne Wi-Fi signale koji bi se mogli maskirati u legitimne mreže za krađu korisničkih podataka. Ako morate koristiti javni Wi-Fi, važno je biti siguran da je mreža koju odaberete prava—to se može svesti na potvrdu s osobljem kafića ili hotela, na primjer.

8 – Prijavite se za bankovna upozorenja

Mnoge financijske institucije dopuštaju korisnicima da omoguće upozorenja o transakcijama kako bi bili svjesni svake pojedine transakcije izvršene bilo u trgovini ili putem online transakcija. Ova upozorenja vas mogu obavijestiti o svakoj sumnjivoj aktivnosti na vašem računu. Ova upozorenja često dolaze u obliku tekstualne poruke ili upozorenja putem same aplikacije za mobilno bankarstvo.

9 – Osigurajte zadnje verzije aplikacija i operacijskog sustava

Ažuriranjem operativnog sustava i aplikacija osiguravate da softver ima najnovije zakrpe grešaka—ispravke ranjivosti koje su programeri nedavno identificirali. Programeri softvera često brzo uvedu ispravke grešaka kako bi zaštitili korisnike i spriječili velike sigurnosne probleme. Većina aplikacija i operativnih sustava povremeno vas upozorava da omogućite ažuriranja, ali najbolje je postaviti sve svoje aplikacije da se ažuriraju automatski.

10 – Posjećujte stranice samo s enkripcijom Secure Socket Layer (SSL).

Stranice sa SSL certifikatom prenose podatke od svog klijenta do poslužitelja putem enkripcije, čineći ih nečitljivima trećim stranama. Većina platformi za internetsko bankarstvo ima SSL enkripciju na svojim stranicama. Međutim, vješti zlonamjerni hakeri mogu upotrijebiti metode uklanjanja SSL-a kako bi prevarili poslužitelj da napusti svoju šifriranu vezu. Kao što ime sugerira, uklanjanje SSL-a uključuje uklanjanje SSL sloja sigurne web stranice kako bi korisnici završili na nekriptiranoj verziji.

11 – Ne ostavljajte uređaje bez nadzora

Možda je najosnovnija stvar koju možete učiniti kako biste se zaštitili tijekom internetskog bankarstva izbjegavanje ostavljanja uređaja otključanih i bez nadzora. Pametni telefoni i prijenosna računala obično se koriste za internetsko bankarstvo i često se koriste za pohranu osobnih podataka, uključujući lozinke i brojeve računa. Također se koriste za autentifikaciju u dva faktora (putem vašeg telefonskog broja ili e-pošte, na primjer), tako da bi pristup njima značajno smanjio sigurnost vašeg računa.

12 – Dobijte zaštitu od krađe identiteta

Neke banke, izdavatelji kreditnih kartica, pa čak i plan primanja zaposlenika mogu uključivati ​​usluge zaštite od krađe identiteta besplatno ili po niskoj cijeni. Usluge trećih strana također nude zaštitu uz mjesečnu naknadu. To uključuje praćenje pojavljuju li se vaši osjetljivi podaci gdje ne bi trebali i praćenje vaše kreditne sposobnosti, uz nadoknadu ako je vaš identitet ugrožen.

Uobičajeni rizici internetskog bankarstva

Sve usluge temeljene na webu, uključujući usluge i aplikacije internetskog i mobilnog bankarstva, sklone su kršenju sigurnosti i prijevarama. Evo nekih uobičajenih rizika:

  • Tehničke poteškoće

Kao i kod bilo koje druge usluge temeljene na internetu, internetske banke mogu imati tehničkih poteškoća. Neke banke također mogu biti izvan mreže tijekom tehničkih radova i radova na održavanju. Iako banke mogu upozoriti klijente na tehničke probleme, teško je predvidjeti koliko će dugo takvi problemi trajati, ometajući vaše bankarske aktivnosti.

  • Hakeri

Neki prevaranti i hakeri uspjeli su stvoriti lažne internetske bankovne stranice i aplikacije koje varaju klijente da unesu svoje lozinke i druge osobne podatke. Uvijek provjerite jeste li preuzeli legitimne aplikacije iz službenih trgovina aplikacija i provjerite pristupate li SSL-kriptiranim stranicama vašeg bankovnog partnera dok ste u pregledniku.

  • Krađa indentiteta

Ako prevarant dobije pristup vašem računu, može vas lažno predstavljati i nagomilati velike iznose duga ili izvršiti neželjene transakcije pod vašim imenom. Vaš identitet se također može koristiti za otvaranje računa u drugim bankama. Prema izvješću Consumer Sentinel Network Savezne komisije za trgovinu (FTC), broj slučajeva krađe identiteta više se nego udvostručio od 2019. do 2020. godine.

  • Phishing

Glumci prijetnja mogu pokušati ukrasti važne informacije poput lozinki za vaš bankovni račun slanjem e-pošte s vezama u pokušaju da izvuku informacije od vas. Incidenti phishinga u stalnom su porastu od početka pandemije 2020. Broj mjesečnih napada udvostručio se u dvije godine, s oko 40 000 u svibnju 2022. na preko 100 000 u travnju 2022.

Sigurnost internet bankarstva je najvažnija

Istina je da su financijske usluge osigurane i da mogu biti odgovorne ako se utvrdi da su prevarantima omogućile pristup vašem računu. Ali u mnogim slučajevima, možda je na vama da dokažete da ste bili hakirani ili riskirate gubitak pristupa svom računu na duže vrijeme.

Uz relativno malo truda, moguće je znatno povećati troškove potrebne za napad na vaše financijske račune, obeshrabrujući hakere dovoljno da prijeđu na lakšu metu. Samo nekoliko koraka uvelike će poboljšati vašu sigurnost i umiriti vas.

Volimo vam donositi nove sadržaje i vjerujemo da će vam pomoći da budete sigurniji na internetu. Podijelite ovaj članak sa svojim prijateljima. hide.me VPN pruža naprednu online sigurnost i privatnost šifriranjem podataka, bez obzira jeste li kod kuće, na poslu ili negdje u javnosti.

hide.me VPN štiti vaše podatake od 2012.! Vratite svoju slobodu i online sigurnost uz našu aplikaciju:

Preuzmi hide.me VPN

Ana Janušić