Kako sve Japanci štede energiju Štednja energije u Japanu

Kako sve Japanci štede energiju | Štednja energije u Japanu

Ovoga ljeta Japanom su ponovno vladati “Super Cool Biz”, pravilnik o oblačenju kojega je 2005. godine uveo tadašnji ministar zaštite okoliša, Yuriko Koike, kao dio napora u borbi protiv globalnog zatopljenja.

Zbog gubitka nuklearnih elektrana (32 of 54 nuklearna reaktora paralizirana su u tsunamiju koji je 11. ožujka pogodio Japan), ovo ljeto moglo bi se pokazati specijalno brutalnim za Tokio. Dok u ovo doba godine ljudi širom svijeta prate izvještaj peludne prognoze, u Japanu golemi displeji na javnim mjestima podsjećaju koliko se energije troši svake minute.

Svjesne mogućih zastoja u opskrbi električnom energijom, japanske vlasti naložile su tvrtkama i vladinim uredima da smanje korištenje električne energije za 15 posto i postave klima-uređaje na toplih 28 stupnjeva Celzijusovih. Istodobno dok se zemlja suočava sa problemima električne energije, stupa na snagu Super Cool Biz, ove godine u svom najležernijem izdanju, nakon što je ministar zaštite okoliša popustio naputke za odjevanje.
Na posao u polo majicama, havajskim košuljama i tenisicama…

Tako se prošle srijede u jednoj robnoj kući mogla pogledati modna revija koja je predstavila odjeću prikladnu za ured koja je ujedno dovoljno neformalna da se izdrže nesnosne vrućine. Tako će djelatnicima ove godine biti dopušteno da dođu na posao u polo majicama, havajskim košuljama i tenisicama, dok su sandale i traperice dopuštene pod određenim okolnostima. Znakovito, posebna pravila odjevanja za žene ove su godine izostala te su kaki hlače, bijele hlače i prozračne haljine od poliestara, prihvatljive.

“Kada smo 2005. godine počeli Cool Biz ljudi su komentirali kako je ideja nedostojanstvena” izjavila je na modnoj reviji, Yuriko Koike, političarka koja se smatra ozbiljnim kandidatom za prvog ženskog japanskog premijera. “Ali ovo je sada šesta godina kako se održava Super Cool Biz i ljudi su već navikli na to.”
460.000 tona manja emisija CO2

Ankete vladinog ureda pokazuju da tvrtke postupno usvajaju naputke. Japansko ministarstvo okoliša objavilo je rezultate prve Cool Biz kampanje u listopadu 2005., procijenivši da je kampanja rezultirala sa 460.000 tona manjom emisijom CO2, što je količina CO2 koju ispusti oko milijun kućanstava u jednom mjesecu. U nacionalnoj anketi provedenoj 2009. godine, 57 posto od oko 2.000 ispitanika izjavilo je da je Cool Biz proveden na njihovim radnim mjestima. Dvije godine ranije brojka je zastala na 47 posto, dok je 2005. bila manja za trećinu.

Pratite nas na društvenim mrežama

Ne budite sramežljivi, pridružite se Kako.hr zajednici, svaki dan naučite nešto novo i podijelite svoja znanja s drugima.