Velika podjela
Rezultati SurveyMonkey-a pokazuju da mnogi čelnici tvrtki vjeruju da je poticanje znatiželje ključno za njihov vlastiti uspjeh. Gotovo polovica (49 %) američkih poslovnih lidera kaže da je znatiželja izravno vezana uz mogućnost još veće zarade. Ali, oni koji se nalaze „niže na ljestvici“ se ne osjećaju nužno jednako – samo 22 posto njih vjeruje da znatiželjan um dovodi do veće financijske zarade.
Zanimljiva je činjenica, kako se na višim poslovnim pozicijama, konstantno vode razgovori o pomicanju granica u poslovanju, a jako malo poslodavaca je zapravo inspirirano jedno drugima. Samo 17 posto poslovnih vođa inspirirano je vršnjacima, dok je 31 posto više mlađih radnika nadahnuto ljudima na jednakoj razini.
Pa što se ovdje događa? Kako mladi radnici mogu vidjeti moguće financijske prednosti koju donosi poticanje znatiželje i kako menadžeri mogu pronaći inspiraciju koju imaju njihovi podređeni?
Sve ovisi o tome kakav stav ima vaša tvrtka prema ovim pitanjima.
Postavljanje pitanja na poslu nailazi na ove prepreke:
30 % zaposlenih smatra da na svoja pitanja ne dobiju prave i konkretne odgovore
28 % ih se boji negativnih reakcija ostalih zaposlenika i toga da se ne osramote i na kraju “ispadnu glupi”
42 % milenijalaca strahuje od toga kakvima će ih se smatrati ukoliko se odvaže na propitkivanje
Izvršni direktor SurveyMonkey-a, Zander Lurie, kaže kako kultura tvrtke određuje otvorenost prema novim idejama. “Držanje govora na sastanku s pitanjem koje propitkuje autoritet ili status quo može biti zastrašujuće ako se istovremeno ne potiče znatiželja”, rekao je Lurie.
Poticanje znatiželje kao središte poslovanja
Ako se vaša organizacija približi kulturi genijalnosti, onda neće ni postojati potreba za kolaborativnim i znatiželjnim pitanjima mlađih zaposlenika. Kada neki umovi budu priznati ili nagrađeni kao inherentno briljantniji od drugih, to će rezultirati time da se oni koji to nisu, neće usuditi dijeliti svoja mišljenja ni postavljati pitanja. Kako bi se potaknula kultura znatiželje, voditelji/poslodavci trebaju učiniti sve što je u njihovoj moći da postavljanje pitanja postane dio poslovanja svake tvrtke, gdje ne postoje strahovi i gdje se slavi i nagrađuje znatiželja.
Što se tiče onih robota, s početka priče, koji dolaze zamijeniti ljudsku radnu snagu, Lurie kaže da će nam puko oslanjanje na našu prirodnu radoznalost, pružiti prednost na tržištu. “Mogu zamisliti da u skoroj budućnosti postane standardna praksa za tvrtke da koriste neku vrstu Curiosity Quotient rezultata i čine ga dijelom zahtjeva za zapošljavanje, godišnjih ocjena izvedbe, promocija i financijskih nagrada, a sve to može pomoći tvrtkama da ostanu konkurentnije na tržištu i steknu jedinstvene prednosti “, rekao je Lurie.
Nećemo moći pobijediti robote u radnoj etici ili mogućnošću primjećivanja detalja – pa bismo trebali ostati znatiželjni!
Zander Lurie, izvršni direktor, SurveyMonkey
Učinite vašu tvrtku izvanrednom
Stoga, kako vaša tvrtka može osigurati svojim zaposlenicima da imaju određen doprinos? SurveyMonkey nudi sljedeće savjete:
- Omogućite poticanje znatiželje i postavljanje pitanja kao središte poslovanja tvrtke. Stvorite transparentno okruženje, gdje zaposlenici mogu dobiti prave odgovore i sva pitanja se vrednuju – to je osobito važno za sljedeću generaciju poslodavca.
- Uspostaviti siguran prostor gdje ljudi mogu postavljati pitanja bez straha od „postavljanja glupog pitanja“.
- Uspostavite raznolik tim ljudi, gdje različita gledišta i pitanja mogu potaknuti na više učenja. Do sada bi vam već trebalo biti jasno da je vaše poslovanje u nevolji, ukoliko nemate tu istu raznolikost u višem rukovodećem timu i upravnom odboru.
- Vježbajte umijeće postavljanja pitanja. To nije samo jedan od najboljih načina da ostanete informirani, već vam pomaže prepoznati i razumjeti motiviranost zaposlenika, potencijalnih kupaca i partnera. Danas ima toliko informacija koje su dostupne tvrtkama, ali mi nemamo informacije koje dolaze do faze propitkivanja – to dolazi samo od pobuđivanja znatiželje i postavljanja pitanja.
- Nagradite sva pitanja! Jednako je važno nagraditi ona pitanja kroz programe priznavanja, koja su dovela do inovacije te istovremeno istaknuti kada je znatiželja dovela do neuspjeha. “Hej, mislili smo da imamo dobru ideju, testirali smo našu hipotezu, nije uspjelo, ali naučili smo nešto iz toga!” Obilježavanje i obraćanje pažnje na neuspjeh, daje timovima samouvjerenost da nastavi s pokušajima.