U današnje vrijeme većina ljudi koji se bave marketingom razumije osnove dobrog contenta: poznaju svoju publiku, pružaju vrijednost, ne prodaju agresivno.
No, content marketing brzo se razvija – a uspjeh nije uvijek zagarantiran. Kao rezultat toga, lako je da stare ideje nadžive svoju korisnost ili da marketingovci pretjerano reagiraju na promjene. Upravo kada se to dogodi, dolazi do velikih mitova i zabluda. Ovi mitovi mogu biti djelomično točni, ali u konačnici stoje na putu uspjeha u content marketingu.
Imajući to na umu, razjasnit ćemo 5 content marketing mitova.
#1 Vaš content govori sam za sebe
Mit: Ako content nije doprio do vaše publike, sam sadržaj nije dovoljno dobar ili ga ne stvarate dovoljno.
Stvarnost: Content ostaje središte vaših marketinških napora. No, vrlo je lako doći u fazu “više” ili „boljeg“, a ne uspjeti ispitati ulogu pojačanja i distribucije uspješnosti content marketinga. Bez podrške i provjere valjanosti s drugih marketinških kanala, čak i najbolji content ne može uspjeti.
#2 Smrt SEO-a
Mit: SEO taktike stare škole – poput punjenja ključnim riječima i prikupljanja nekvalitetnih povratnih veza – više ne funkcioniraju. Stoga je natjecanje za organsko rangiranje nemoguće i gubljenje vremena.
Stvarnost: SEO je važan koliko i dosad. Točno je da su se algoritmi tražilice razvili i da nema taktičkih prečaca do vrha ljestvice. Kako ažuriranja algoritama tražilice poboljšavaju procjenu da li sadržaj vrijedi za stvarne ljude, fokus se pomaknuo na stvaranje jedinstvenog, bogatog i privlačnog sadržaja – optimizirajući tako da tražilice mogu pravilno indeksirati i interpretirati sadržaj.
#3 Zbogom Facebook
Mit: Mladi ga napuštaju u smislu “organski doseg” je oksimoron, a Mark Zuckerberg je, izgleda, ispred Kongresa svaki drugi dan. Alat za ciljanje može biti dobar za oglašivače, ali organski, Facebook je gotov.
Stvarnost: Unatoč lošem tisku, Facebook je i dalje najveća društvena mreža na svijetu. Iako možda nije glavni društveni kanal za svako poduzeće, pristojna prisutnost na Facebooku i dalje je nužna za većinu dobro zaokruženih organskih društvenih strategija. Facebook stranica „napuštenog“ izgleda propuštena je prilika i na posjetitelji bi mogli stvoriti loš dojam o vašem brandu.
#4 Više contenta je bolji content
Mit: Što više stavljate na “zid”, to je vjerojatnije da će se nešto zalijepiti zar ne?
Stvarnost: U ovom mitu ima nešto istine. Ako potopite sve svoje resurse u jedno content remek-djelo, ne možete ponavljati i učiti – a ako se vaše djelo ne izvodi, imat ćete problem. No, problem s uključivanjem vatrenog crijeva za sadržaj je što je vaša publika već preplavljena – svakodnevno viđaju ogromne količine nekvalitetnog, nezanimljivog sadržaja. Važna je strategija, a ne pokušavati biti svugdje u isto vrijeme.
#5 Više marketing tehnologije, više novca
Mit: Tehnologija rješava probleme. Stoga marketinška tehnologija rješava marketinške probleme.
Stvarnost: Da budemo jasni: sjajna tehnologija, koja se pametno koristi, ogromna je prednost. Martech rješenja postaju problematična kad vam nedostaje jasna strategija ili nemate čvrste izvršne temelje. U tim slučajevima dodajete cijeli novi skup troškova – u novcu, vremenu implementacije i stalnim naporima – koji mogu odvratiti resurse od postizanja dobrih osnova. Također, često se podcjenjuju poteškoće u savladavanju novih kompetencija koje tehnologija omogućava. Na primjer, tehnologija vam može pomoći u personaliziranju contenta, ali personalizacija nije prekidač koji možete prebaciti – to je sposobnost koju treba razviti i njegovati s vremenom.