posjecenost na web stranici

Kako zadržati posjećenost na web stranici i stvoriti bazu čitatelja

Ukoliko vodite web stranicu gdje nudite različite proizvode i usluge, ono što želite nije samo klijent koji će nešto kupiti od vas, već klijent koji će se na vašu stranicu vraćati svaki put kada mu zatreba nešto od onoga što nudite. Odnosno, želite stvoriti stranicu koju će vaši klijenti redovito posjećivati, bilo da bi pročitali novosti ili članke koje nudite, bilo da bi kupili nešto od vas.

Što trebate učiniti kako biste uz posjećenost na web stranici pretvorili u vjernu bazu čitatelja?

Odgovor je jednostavan – morate stvoriti site koji se profilira kao kvalitetniji od ostalih siteova iste tematike i koji nudi nešto osim kataloga proizvoda. Otkrili smo toplu vodu? Istina, ali opet – na webu postoji nepregledna hrpa sitova koji ne nude baš ništa osim poziva da kupite nešto od njih, što znači da velik broj ljudi i dalje ne razmišlja dugoročno i uopće ne planira svoje online poslovanje, već sve prepušta stihiji, nakon čega slijedi čuđenje zašto stvar ne ide onako kako je namjeravano.

Poslovanje u virtualnom svijetu nije toliko različito od RL poslovanja, znači i tu ne možete zaboraviti na odnos prema klijentu i neprestano ulaganje u razvoj stranice ili širenje ponude. Nije stvar samo u optimizaciji za tražilice ili ugodnom dizajnu, već treba razmišljati kako zadržati posjetitelje jednom kad pronađu vaš web site, odnosno kako postići da postanete dio njihovog bookmarka.

Ovo su neke stvari koje možete napraviti kako bi se posjećenost na web stranici povećala

1. Sadržaj

Stvar koju ne smijete zaboraviti: posjetitelji ne dolaze kako bi gledali kako vaša stranica izgleda, već kako bi nešto saznali / pročitali. Redovito update-ajte sadržaj i nudite im informacije koje neće naći baš bilo gdje na Internetu. Orginalni autorski tekstovi su uvijek na cijeni, a jednostavan način za redovito update-anje je blog koji može biti dio websitea.

2. Osobnost websitea

Kako website može imati osobnost? Pa eto, na Internetu postoji popriličan broj stranica koje se bave istim onim čime se vi bavite, i vjerojatno nudite slične informacije. Ono po čemu se možete razlikovati je način na koji te informacije prezentirate. Ako ste u stanju složiti vijest koja je i informativna i duhovita, imate velike šanse da stvorite bazu vjernih čitatelja.

3. Fokusirajte se na vaš sadržaj

Jednom kad ste odabrali čime ćete se baviti (bez obzira jeste li to odabrali zato što to smatrate isplativim ili zato što vas to zanima) morat ćete se toga držati. Ne znači da ne smijete nuditi druge sadržaje, ali morate zapamtiti zbog čega su vaši posjetitelji na vašoj stranici. Ako imate website koji se bavi glazbom, možete dodati rubriku o modi (ako mislite da bi to zanimalo vaše posjetitelje), ali prvenstveno morate razvijati sadržaje vezane uz bendove, pjevače, DJ-e…

4. Organizirajte tekstove, organizirajte website

Ako već ulažete trud u pisanje tekstova, onda zaista nema smisla da te članke i vijesti stavite negdje gdje ih i vi jedva nađete. Organizirajte tekstove u kategorije i pobrinite se da userima treba što manje klikova kako bi došli do onog što traže.

5. Pružite posjetiteljima ono što traže

I ovo ste sigurno već čuli. Međutim, i dalje postoje oni koji se ponašaju kao da su klijenti tu zbog njih, a ne obratno. Kako biste uspostavili odnos u kojem ste autoritet po pitanju usluge i stručnosti, ponekad morate uložiti nešto više truda. Recimo, nađe se netko tko vas zamoli za članak na neku temu ili traži da mu pomognete savjetom. Iako od toga nemate direktne zarade, ovakve stvari se dugoročno isplate, zato nemojte odbiti klijenta samo jer mu ne možete ispostaviti račun.

6. Održavajte kontakt s posjetiteljima

Naprimjer, omogućite upis u mailing listu, i svako toliko šaljite najave, obavijesti o posebnim ponudama ili novim proizvodima i slično. Tražite njihovo mišljenje o vašoj web stranici i pitajte za prijedloge o poboljšanju. Poslušajte neke od prijedloga. Uključite posjetitelje u neke apsekte razvoja stranice, i stvorili ste web zajednicu.

7. Razvijte aktivan forum

Osim vijesti i članaka, forum je jedna od stvari zbog kojih će posjetitelji redovito dolaziti na website. Možete napraviti dio foruma u kojem komentirate vijesti i članke sa websitea, i zatim dio za chat i komentiranje svega ostalog. Preko foruma možete saznati što vaši posjetitelji žele na vašem siteu, i što biste sve mogli napraviti kako biste ga unaprijedili.

Volite znanje? Primajte ovakve članke na e-mail i naučite nešto novo svaki dan.

ZANIMA ME

Pratite nas na društvenim mrežama

Ne budite sramežljivi, pridružite se Kako.hr zajednici, svaki dan naučite nešto novo i podijelite svoja znanja s drugima.