Budućnost social media managementa: community vs. content
Kvalitetan sadržaj dobiva jako puno angažmana od strane korisnika i na društvenim platformama je vrlo dobro nagrađen, a to ima smisla – ovakav sadržaj je često užitak za korisnike i kreiran je s velikom pažnjom. Međutim, popularnost sadržaja odvlači društvene mreže dalje od njihove prvobitne svrhe – kreiranja zajednice. Kako postaju stariji, Facebook i Instagram postali su više zabavne aplikacije nego društvene.
Ali priča se mijenja. S rastućim problemima koji se tiču privatnosti na društvenim mrežama, nedostatka povjerenja u brandove i pokreta koji potiču na manje provođenje vremena pred ekranima, community se polako vraća. Dokazi su svugdje oko nas.
Tehnologije koje podržavaju community
Jasno je da se Facebook naginje izgradnji zajednice i na Instagramu i na Facebooku. Teško je utvrditi je li to zbog kulturnog pomaka natrag prema održavanju kontakata ili jednostavno proračunat potez za povrat povjerenja nakon gubitka vjere mnogih korisnika tijekom skandala s Cambridge Analyticom.
Grupe
Facebook će uskoro otkriti kako grupe uzimaju prednost u feedovima korisnika, s označenim feedom “Grupe” gdje možete vidjeti sva ažuriranja svake grupe u kojoj ste. To omogućava korisnicima da daju prednost ne samo prijateljima, već interesima na njihovoj vremenskoj traci.
Spajanje poruka
Facebook je objavio kako planira spojiti Facebook Messenger, Instagram DM-ove i WhatsApp u jednu uslugu razmjene poruka. Iako nije određeno kada će se ovo pokrenuti, pretpostavka je da će uključivati šifriranu mogućnost slanja poruka i postati osnovni oblik mrežne komunikacije za mnoge ljude.
Bliski prijatelji
Krajem prošle godine na Instagramu je predstavljeno predstavljanje “Bliskih prijatelja”, značajke koja omogućuje korisnicima dijeljenje ažuriranja priča s odabranim prijateljima, umjesto sa svim svojim sljedbenicima koji bi mogli uključivati proširenu obitelj, vašeg šefa i onog tipa kojeg ste upoznali na zabavi prije četiri godine.
DM filtriranje
Ova je značajka trenutno dostupna samo za nedavno pokrenutu postavku “Creator Account” na Instagramu, koja je još uvijek u fazi beta testiranja. Omogućuje korisnicima da ljude podijele u dvije kategorije odobrenih izravnih poruka: općenite i primarne. To znači da računi s većim brojem pratitelja mogu na prvi pogled razlikovati prijatelje koji ih prate.
Uspon Finste
Za neupućene, postoje su sekundarni i obično privatni Instagram račun gdje korisnik dopušta pristup samo prijateljima. Jasna je težnja za uređenjem privatnog prostora u sve većem svijetu društvenih medija. “Finsta” je vjerojatno ubijena, ali ne može se poreći koliko su popularni finsta računi.
Uspjeh u svijetu contenta
Svi brandovi (ali posebno brandovi koji su razvili strategije zasnovane na sadržaju kao kralju) moraju usmjeriti iglu kompasa u community. Kako?
U post-sadržajnom okruženju, pobjeda na društvenom polju znači igranje po potpuno novom nizu pravila. Sadržaj će i dalje postojati i algoritmi će možda još više favorizirati njegove specifične stilove, ali postoji i bit će mnogo više uloga upravitelja društvenih medija za razliku od samog igranja s algoritmima. Dakle, koje korake sada možete poduzeti kako biste bili ispred nadolazećeg tsunamija na društvenim mrežama?
Community management
Community management već bi trebalo biti istaknuta komponenta vaše social media strategije, ali značaj i trud koji uložite u nju trebali bi samo povećati. Morate učiniti više nego samo odgovoriti na pritužbe u svojoj pristigloj pošti na Facebooku. Pojačajte svoju igru komentiranjem postova na kojima ste označeni ili koristite relevantne hashtagove.
Odgovorite na svaki komentar, pozitivan ili negativan. Budite kreativni i angažirani! Pitajte svoju publiku kako uvjeravaju svoju djecu da jedu povrće, a zatim čestitajte Sharon na njezinim receptima od brokule. Zamolite ih da napišu svoje planove za vikend u odjeljku za komentare, i sjetite se odgovoriti Bobu iako njegov vikend zvuči jadno. U osnovi, napravite više od osnovnog minimuma kako biste postigli izvrsne rezultate.
Aktivno slušanje
Ovo je ključno za učenje onoga što vaša publika traži i želi. Uključite se u njihove grupe i stranice. Pročitajte komentare za vlastite postove i postove svoje konkurencije. Shvaćajući što vašoj publici treba, vi ste u boljem položaju za komuniciranje s njima, i time postajete glas unutar te zajednice, a ne samo još jedan brand u nizu.
Izgradite povjerenje i autoritet
Pomak prema communityju i privatnosti u osnovi je pitanje povjerenja. Danas nedostaje povjerenja u brandove, korporacije, te social media platforme. Marketing u ovom okruženju može biti težak ako ne ulijevate povjerenje da je vaš brand nešto vrijedno povjerenja. To izgleda različito kod svakog branda, ali ključna je autentičnost i transparentnost. Publika je sada pametnija i ne vole se osjećati prevareno.
Kreirajte kvalitetan sadržaj
Vaša publika nije na društvenim mrežama da vidi kopiju vaše web stranice. Provjerite da li su vaše snimke ispravnih dimenzija, a videozapisi imaju ritam dizajniran za društvene mreže. Budite oprezni da ne objavljujete iste objave na svim društvenim mrežama. Ako to ne učinite, neće biti razloga da netko slijedi više od jednog vašeg feeda i možda ćete izgledati jeftino.
Pridružite se razgovorima
Da biste se učinkovito pridružili određenom communityju, morate se pridružiti njihovim razgovorima. Kontaktirajte influencere sa sličnom vizijom, i to ne samo zato što se nadate da će vas promovirati nakon jednog razgovora. Ne bojte se označiti druge brandove (koji, naravno, nisu direktni konkurenti) u svojim postovima. Brandovi poput Burger Kinga postigli su to rezultatima, ali ne postoji razlog da i manji brandovi pomoću community managementa ne dođu do istih rezultata.